Valsedel

Våra kandidater till kommunvalet 2018:

Valsedel till Kommunfullmäktige i Ängelholm

Susanne Sandström är 48 år och bor i centrala Ängelholm tillsammans med sin man.
Susanne jobbar som Design Engeneer på Lindab.
Hon flyttade till Ängelholm för snart två år sedan från Piteå. Där har hon en gedigen bakgrund inom Vänsterpartiet, då hon bland annat suttit i kommunfullmäktige i 12 år.
Hon har även varit revisor för Vänsterpartiet på riksnivå.
Emelie Strömberg Lütgens är 29 år, hon bor i centrala Ängelholm tillsammans med sin fru och deras två katter. Hon flyttade till Ängelholm för fyra år sedan och har innan dess bott i mindre och större kommuner i Skåne.
Emelie är nyexaminerad Stödpedagog och jobbar idag som Stödassistent på ett startboende inom LSS och med boendestöd i Landskrona.
Andreas Wandegren är 41 år och bor i centrala Ängelholm med sin familj.
Andreas är musiker och arbetar som vårdare inom LSS.
Andreas är ordförande för SUB, riksförbundet för subkulturer. Han sitter även i förbundsstyrelsen för Kulturens bildningsverksamhet.
Sara Gigja är 34 år och bor i centrala Ängelholm tillsammans med sitt barn. Sara kommer från Island med flyttade permanent till Sverige 2011. Sara är ordförande för Vänsterpartiet i Ängelholm. Hon jobbar som socialsekreterare.
Hon har även tidigare varit styrelsemedlem för en kulturförening som heter Kulturgården.
Thord Kristiansson är 64 år och bor utanför Munka Ljungby. Han arbetar som byggnadsarbetare/målare och är även konstnär. Thord har varit politiskt aktiv i 50 år! Och är därför väldigt insatt i Vänsterpartiets politik på nationell och regional nivå. Thord är även med i olika föreningar som till exempel är han vice ordförande i Skånes hembygdsförbund, revisor i Pyttebroföreiningen. Han är utsedd av Vänsterpartiets partistyrelse till sekreterare i Fristadsfonden. Thord sitter i region Skåne som ersättare för Vänsterpartiet. Jenny Öberg är 39 år och bor i Ängelholm tillsammans med sin sambo och deras dotter. Jenny är uppvuxen i Småland. Hon pluggade till socionom i Östersund och har nu bott 16 år i Skåne. Jenny jobbar som kurator på BUP.
Benny Persson är 52 år och bor i centrala Ängelholm, där han även arbetar som skötare. Benny är även fackligt aktiv i kommunal som arbetsplatsombud och skyddsombud.
Benny brinner för kultur och har bland annat pluggat filmvetenskap, dramavetenskap, teatervetenskap och konstvetenskap.
Louise Jönsson är 26 år och läser sin sista termin på Lunds Universitet i tillämpad klimatstrategi. Hon sitter även med i styrelsen för Vänsterpartiet Ängelholm.
Hon är uppvuxen i Strövelstorp, men har sedan studenten rest och pluggat en del, bland annat kommunikation och utvecklingsarbete.
Hon har även spenderat 6 månader i Genève där hon praktiserade på FN och även satt i en styrelse för praktikanter som arbetade för praktikanters välbefinnande och rättigheter inom FN-systemet.
Kristian Nordin bor i Strövelstorp med sin fru och sina två katter. Kristian kommer från Värmland men flyttade till Ängelholms kommun för ungefär ett år sedan.
Han arbetar som besiktningsman på järnvägen och hans huvudsakliga arbetsområde är södra stambanan mellan Arlöv och Höör.